2022. november 27., vasárnap

A probléma az alkotással

„Ez lesz a te örökséged. Mert te is egy félkarú Krisztus vagy. És az életben az lesz a feladatod, hogy rájöjjél, hogy miért hiányzik a fél karod és hogyan növeszd azt ki.”

A nagymamám bátyja, akit egyetemi professzorként bölcs embernek tartok egyszer megkérdezte tőlem, hogy tudom e hogy mi a titka a boldogságnak. A felesége ott ált mellette így bizonytalanul azt válaszoltam, hogy „a család”. Mire ő megrázta a fejét és azt mondta: „A kert. A növények egyszerűek. Ha megfelelően öntözöd és táplálod őket, akkor azt meghálálják és kivirulnak. De az emberekben mindig csalódni fogsz.”

Ambivalens a viszonyom a halállal. Iszonyatosan vágyom rá és a legtöbbször gyűlölöm az életet. De boldogan akarok meghalni. Ahhoz pedig elengedhetetlen, hogy szeressenek és, hogy én is szeressem önmagamat. De szeretni sem tud mindenki és önmagamat sem vagyok képes szeretni, mert gyarló vagyok és tökéletlen. Folyton éhes vagyok. Éhezem a szeretetre, de az a szeretet sosem elég vagy jó. Kell tehát valami. Valami, ami túlmutat azon a jelentéktelen valakin, ami vagyok. Valami, ami szerethető. Ilyen módon az alkotó ember is olyanná válik mint egy kertész. Elülteti és gondozza az alkotását, hogy az egyszer virágba boruljon. És közben mégis más. Mert az alkotó hajszolja a tökéletes fényt, az istenit, és arra kárhoztatott, hogy sosem érje el azt, mert mint ahogy ezen a földön nincs abszolút sötétség, úgy tökéletes fény sincs. Mégis számomra nincsen más kert.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Öngyónás

Nem titkolt vágyam, hogy egyszer szeretnék egy romantikus ponyvaregényt írni. Csak-hát valamiért nem áldott meg az Isten engem a vaksággal. ...