2018. szeptember 13., csütörtök

Mégis szép az élet, visszaemlékezés a Pesti tavaszra

A Duna partján sétálva megláttam egy nénit, aki egy sörös üvegbe dugdosott valami növényt. Megálltam és néztem. Aztán összeszedtem minden bátorságomat és az idegenektől való ösztönös félelmemet legyőzve megszólítottam. 
 
-Elnézést, de van annak valamilyen oka, hogy virágot tesz ebbe az üvegbe?
-Csak azért, mert az emberek eldobálják és összetörik. Gondoltam ha teszek bele valamit, akkor talán akad valaki aki hazaviszi és feldíszíti és használja. Milyen kár lenne, ha összetörnék. Nem szeretné hazavinni?
Mondtam, hogy nem, de lefotózom. Aztán megkérdezte -Szereti -e a csigákat? - Magamban már gondoltam volna, hogy előkap valamilyen csúszós csigát a táskájából és biztosan bolond a néni. A kék szemei is olyan különösen vakítottak. De ekkor folytatta. -No, de nem olyan csigát tengeri csigát. A táskámon szoktam hordani, de leszakadt. Gondoltam valakinek odaadom ma. Elfogadná? - Mondtam, hogy igen. Míg a néni a táskájában kutatott én  belenyúltam a zsebembe és a kezem ügyébe került a Burda túrára kapott kitűző. És gondoltam a csiga cserébe odaadom a néninek.
-Kedvesem most meg kell hogy szúrjalak. De nem nagyon csak egy kicsit.
-Miért?- Kérdeztem vissza.
-Hát csak úgy babonából. Ha valami szúrósat kapsz akkor meg kell böknöd azt akitől kaptad. Persze ez főleg a gyerekekre igaz. Mutasd hol vastag a bőröd!- 
Közben mesélt a néni. Életről a családjáról, versekről, hogy milyen volt régen és most. Én elmeséltem, hogy közel egy hete valaki kiragasztott egy Ady verset a Boráros téri hajó megálló üvegére és minden nap nézem hátha találok egy új írást. 
 
Vagy egy órát beszélgettünk. Néztük a felhőket a közel szálló repülőt. Majd elbúcsúzott a néni. Még vissza nézve Mondta: - Olvasson sokat kedvesem. Minden jót!
-Fogok és írok is és írni fogok Önről.  Minden jót- válaszoltam és elindultam az ellenkező irányba

Aznap este én tűztem ki írást a Boráros téri hajó megálló üvegjére és utána arra sétálva minden nap megnéztem vajon van e új írás az üvegen...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Öngyónás

Nem titkolt vágyam, hogy egyszer szeretnék egy romantikus ponyvaregényt írni. Csak-hát valamiért nem áldott meg az Isten engem a vaksággal. ...